Unmute

UTMANING

På lång sikt: Fortsätta arbetet med att förändra varumärket i en mer livfull riktning.
På kort sikt: Driva intresse och öka försäljningen av utvalda inomhusprodukter, exempelvis Beckers Skoltavelfärg.

INSIKT

Ljust och fräscht (läs Stockholmsvitt) är fortfarande den helt dominerande trenden på bostadsmarknaden, trots att individualismen och strävan efter att vara "speciell" är stor. Vi vuxna verkar helt enkelt ha blivit rädda för det här med färg. Barn är annorlunda, de gillar färg. Men de får sällan vara med och bestämma.

STRATEGI

Barn är kreativa, orädda och dessutom gillar de färg. Med lite hjälp av en professionell inredare (Isabelle McAllister) fick fyra barn måla och stajla en sekelskiftesvåning mitt i Stockholm – som sedan lades ut till försäljning.

KONCEPT

I höst låter vi barnen bestämma.

KOMMUNIKATION

En ommålad lägenhet, case-film, visning, print, utomhus, butik, Hemnet som mediakanal (sälja lägenheten), sociala medier, samt Svenska Mäklarhusets alla kanaler.