Unmute

UTMANING

Att från en global position sätta ett nordisk kommunikativt koncept och en idé som skulle öka varumärkeskännedomen och förbättra relationen till varumärket.

INSIKT

Att resa har en social funktion i världen. För varje upplevelse vi har, ju mer sammankopplade känner vi oss. För varje möte med människor ökar känslan av gemenskap, tilltro och välbefinnande - för både individen och världen. Genom att hitta ett sätt att förmedla dessa känslor av gemenskap och vänlighet i ett samhälle som har utmanats i grunden av flertalet fruktansvärda händelser kan vi få människor att tro på det KLM tror på - caring.

STRATEGI

Vi valde att rekrytera och skicka ut tre jorden-runt-reportrar som under tre månader fick resa jorden runt för att rapportera goda nyheter. På så sätt kunde vi visa verkliga exempel på vad KLM tror på och vill att världen ska upptäcka.

KONCEPT

Great News From Around the World

KOMMUNIKATION

Tvc, sociala medier, digitala medier, nyhetsbrev, egna kanaler, B2B.