Unmute

UTMANING

När Seco lanserar nya produkter inom High Feed Milling (fräsning med snabb matning) är försäljningen ofta trögstartad. Existerande kunder sitter alltför ofta nöjda med det de har och avvaktar tills de verkligen behöver testa eller byta till det nya. Och de som inte är kunder har ingen relation till Seco. För att öka lönsamheten behövs något som väcker nyfikenhet som får försäljningen att starta tidigare i produktens livscykel.

INSIKT

För att sälja mer och tidigare måste Seco vara särskiljande i sitt uttryck. Det är viktigast av allt i en marknad där konkurrenterna erbjuder i stort sett liknande produkter, samma kvalitet och samma tjänster. När de väl testat Secos produkter kommer de att bli återkommande kunder.

STRATEGI

Att skapa ett koncept som är tillräckligt särskiljande för att såväl nuvarande kunder som konkurrenternas kunder ska bli nyfikna på Secos nya produkter för High Feed Milling.

KONCEPT

The Challenge – High feed vs high speed.

KOMMUNIKATION

Film, sociala medier.