Unmute

UTMANING

Casall har länge varit ett ledande varumärke inom träning och träningsmode. De erbjuder utrustning och kläder, i ett antal olika underkoncept. De har en stark tro på att det de gör tillför målgruppen nytta. De har upplevt en svårighet i att knyta ihop alla delar av deras erbjudande, att hitta ett långsiktigt koncept som låter Casalls övertygelse möta målgruppens syn på träning.

INSIKT

Valet av träningskläder och utrustning spelar roll för självförtroende och prestationsförmåga. Casall har en naturlig och viktig uppgift i målgruppens träning.

STRATEGI

För att kunna vara det ledande varumärket av innovativa träningskläder och utrustning för träning ska Casall visa ett holistiskt synsätt på träning. Framförallt visa på ett djupare syfte med allt man gör – att man bara göra saker som spelar roll för målgruppen. Allt annat är ointressant.

KONCEPT

It Matters

KOMMUNIKATION

I princip all kommunikation från Casall återkopplas idag till varumärkeskonceptet It Matters. Det senaste exemplet är Casalls lansering av sin nya sport-bh Confidence, våren 2017.
”Imagine the best sports bra you ever tried, add a zipper and the feeling of exactly the right support. That´s Confidence, our new sports bra. It matters”
Kanaler: Video, annonser, butikskommunikation, sociala medier.