Unmute

UTMANING

På lång sikt få familjer, barn och unga att intressera sig för naturvetenskap och teknik genom att väcka sin egen vildhjärna.
På kort sikt driva trafik till Tom Tits Experiment i Södertälje.

INSIKT

När man är barn upplevs sommaren som ett gränslöst tillstånd där vad som helst kan hända. Även vuxna som har barnasinnet i behåll kan komma ihåg precis hur den känslan var. På sommaren är allt möjligt. Till och med att resa till rymden.

STRATEGI

Vi ville visualisera och gestalta känslan av enorm frihet och total gränslöshet som existerar på sommaren, allt utifrån Tom Tits Experiments unika tonalitet och konceptet “Väck vildhjärnan i dig”. Kommunikationen skulle bjuda in till interaktion och engagera på
ett sätt som sammanfattar allt som Tom Tits Experiment står för som till exempel experimentlusta och nyfikenhet.

KONCEPT

En magisk sommar

KOMMUNIKATION

Vi ville engagera målgruppen på ett sätt som tar sin utgångspunkt i Tom Tits Experiments DNA. Vi ville engagera genom att visa äkta experimentlusta och en stor passion för naturvetenskap. Genom en interaktiv kampanj skulle den som ville kunna följa med på en ballongresa upp högt ovan molnen och till den yttersta kanten av rymden. Rymdbiljetten fick man genom att skicka in en bild på sig själv och hashtagga den med #selfieinspace.

Kampanjsida: http://selfieinspace.tomtit.se
Banners
Gerillakampanj på stan
Utomhus i tunnelbana
Digitala playfilmer i tunnelbanan
Film som visar experimentet
Instagramkonto