UTMANING

Få fler unga ambitiösa tjejer att ansöka till KTHs civilingenjörsutbildningar inom IT, Data och Elektroteknik. Det är svårt att förstå vad man kan jobba med efter att ha studerat ett
program inom IT, datateknik och elektroteknik på KTH.

INSIKT

Utan starka och framför allt kvinnliga förebilder samt en förståelse för vad KTHs IT-utbildningar kan leda till, är de ointressanta för de flesta tjejer. 

STRATEGI

Skapa ett event med föreläsningar, workshops och praktiska expriment där personliga inbjudningar görs via DR riktad mot målgruppen. Kampanjsajten är kampanjens hjärta för alla aktiviteter och där samlas alla filmer, anmälan till eventet genomförs via de unika koder som skickats till var och en i målgruppen via DR. Kampanjsidans innehåll byggs upp av ambassadörer och föreläsare från relevanta yrken som belyser samhällets coolaste jobb och lyfter fram hur de påverkar vårt samhälle och mångfalden.

KONCEPT

The Future Needs Giants
Konceptet är en fortsättning på huvudkonceptet ”Standing on the shoulders of giants” som sattes 2015 och där budskapet ”The future is too importent to be left to men” kommunicerades.

KOMMUNIKATION

DR, Event, kampanjsida, rörligt material, digital uppladdningstjänst för videomaterial.