Örebro universitet

Allt för att du ska lyckas

Att hitta nyckeln till ökad studentrekrytering.

 

Uppdrag

Öka andelen förstahandssökande till Örebro universitet trots att Örebro universitet inte lockar lika mycket som de stora universiteten gör. 

Målgruppsinsikt

En kartläggning av blivande studenters behov och värderingar resulterade i en uppdaterad kundresa. Och modet att trycka även på rationella budskap i ett kommunikationslandskap fullt av ”förverkliga dina drömmar”. Örebro universitet hade nämligen en mängd okommunicerade argument med potential att öka preferensen.

Lösning

Rekryteringskampanjen ”Allt för att lyckas”, där vi förde fram avgörande argument för att söka utbildning på Örebro universitet.

Kommunikationseffekt

Antalet förstahandssökande ökade med hela 16% jämfört föregående år, vilket också bidrog till ökad marknadsandel.

Föregående
Föregående

Pensionsmyndigheten – Orange paret

Nästa
Nästa

Picadeli – Fast Food de la Future