Picadeli

Fast Food de la Future

 
 

Att ändra synen på, och definitionen av ett varumärke.

 

Uppdrag

Salladsbarföretaget Picadeli säljer över 40 miljoner sallader årligen på flera marknader i Europa. Ändå förde de en kännedomsmässigt anonym tillvaro.

Målgruppsinsikt

Picadeli är (enligt målgruppsundersökningar) prisvärt, smidigt, varierat, hälsosamt – och gott. Varumärket förtjänar en större etikett än ”sallad”; Picadeli är snabbmat för dom som tröttnat på skräpmat. 

Lösning

Var inte ett förnuftigt salladsföretag, var ett snabbmatsvarumärke med attityd och ambition att förbättra samhället med bättre mat. Ny kommunikationsstrategi- och plattform med konceptet ”Fastfood de la future” som grund för all kommunikation på samtliga marknader.

Kommunikationseffekt

Förstärkt brandfunnel på enbart två kvartal utan stöd från räckviddsmedia. Varumärkeskännedomen ökade från 42 to 48%, tänkbarheten från 35 till 38% och preferensen från 31 to 38%. 

 

Föregående
Föregående

Örebro universitet – Allt för att du ska lyckas